bigcitylife

Bra dygn med mitt Ghettobarn

Publicerad 2011-04-29 23:00:59 i Allmänt,

Fasen vilka varma dagara vi har haft här nu. Åkte ner till Brooklyn och P igår kväll. Känns lite som jag haft ett magiskt dygn. För en gång skull var vi ensamma i hans hus. Alla hans tusen kusiner som delar på sofforna och gud vet vad, var borta för natten och äntligen var vi ensamma. Min lilla favorit Joseph, Peters lillebror på 5 år, var hemma och vi fick agera barnvakt. Fytusan vad underbaaaaar lillkillen är! När jag kom dit var det fortfarande ljummet och solen började gå ner. Då gjorde vi iordning en picknick korg och gick upp på deras tak, med många filtar, musik och svenskt godis, såklart. Peter kan dansa och har lärt Joseph MJ-danserna. Jag ångrar så jävla mycket att jag inte tog med mig filmkameran. P satte på MJ-låtarna och de båda började dansa MJ-danserna. Lilla Joseph tog sig på pungen, juckade, och grimaserade som MJ.

Spenderade min förmiddag med att sola på det där taket. Kommer bli lite som mitt nya favoritställe, tänka sig att jag kunde älska ett sådant ställe i ett annars väldigt obehagligt område.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela