bigcitylife

Friday 11:35

Publicerad 2011-04-22 17:55:38 i Allmänt,

Ledig en fredag! det var längesen, så jag njuter för fulla muggar. Har varit en intensiv vecka, har fått mycket skäll och mycket beröm. Hatat modevärlden och älskat den. Lärt mig väldigt mycket. Men nu tar jag helg i tre dagar, nästan helg. Har mycket plugg att få gjort, men imorrn ska det regna så då ägnar jag mig åt plugg och tedrickande. Trodde jag skulle spendera denna natt i Brooklyn, men icke. Jobbade till halv nio igår så det blev inget av med det. Jag har iaf haft en mysig morgon hemma i Hoboken. Fick lite plugg gjort, vilket alltid känns som en lättnad, fixat och donat har jag med gjort. Har ju helt glömt bort att det är Påsk. Hemma firas det ju, men inte här, så jag har ingen påskkänsla i kroppen. Därför ska jag skapa det. Ska åka in till den nyöppnade affären i Soho, Sockerbit, där de har svenskt lösgodis, tack Gud. Ska köpa på mig en stor påse och åka till P, för lite påskmys. Ojjjsii så mysigt.

På fotograferingen i torsdags hände en rolig sak. Okej, låt oss bara reda ut en sak. Tidningen jag jobbar för heter Gravure magazine, och de fokuserar på couture och verklig mode. Allt handlar om mode. Så jag jobbar för dem, men en av mina chefer frilansar som stylist utvöer stylingen till Gravure, så jag assisterar henne när hon jobbar med olika slags företag och tidningar, vilket är kul då hon jobbar med Vogue och andra stora magazine. Så, när jag jobbar med Gravure får jag klä mig huuuuur jag vill, de vill helst att man ska klä sig så eget och modeaktigt som helst. Är trenden genomskinligt så ska det också visas hud PÅ jobbet. Men, plåtningen i torsdags hade ingenting med Gravure att göra, utan Lisa, min chef, samarbetade då med American Express, för en mansplåtning med fokus på golf. Så, det tänkte jag inte på, utan klädde på mig som om jag skulle till Gravure. Väldigt speciellt och lite vågat. När jag kom till plåtningen står där en hel bunt med snygga, vältränade män. Plåtningen går, och de kommer en och en fram och pratar med mig. Eftersom de såg så bra ut så kunde jag inte riktigt koncentrera mig på mitt jobb. Till slut kom min chef fram och sa att jag var tvungen att byta om eftersom modellerna inte kunde koncentrera sig. Fyfaaaan vad pinsamt det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela