bigcitylife

Påskhelgen

Publicerad 2011-04-24 02:46:56 i Allmänt,

Nu pirrar det i hela kroppen. Har suttit hemma idag i regnet med en mängd godis, skolböckerna och så te på det. Men efter dessa timmar ensam är jag uttråkad. Konstigt, måste jobba med detta. Njut för i helvete, när du nu har en lugn dag med inget jobb, njut! Ja, det ska jag göra.

Gårdagen var så jäkla klockren. Att en ledig fredag kunde göra mig på så bra humör visste jag inte. Lämnade Hoboken tidigt för att åka ner och köpa svenskt godis till P. Åkte dit, tog hand om pruttisen som låg i frossa och feber. Massa prat, mys och påskgodis, innan vi båda däckade med magarna fulla med skit. Vaknade av hans äckliga hostattacker och eftersom näsan hade svullnat igen, kunde jag inte sluta störa mig på de grova snarkningarna, att jag till slut började göra en massa ljud och rörelser som skulle få han att vakna. Det gick inte, då tog jag upp mobilen och började spela in, lyssnade på det, och dog lite av garv. Oj så kul jag hade. Åt upp det sista godiset, morgonmys och så tåget hem igen.

Vi har lite familjemys här i stugan nu, och snart ska efterrätten stå på bordet. Spenderade den senaste kvarten med att kolla igenom scrapbooken jag fick av Heddie innan jag åkte. Blir alltid lite tårögd när jag tittar igenom den. Så sjukt det ska bli att träffa den ungen i sommar, hoppas vi känner igen varandra lite iaf.. Miss!

Imorrn ska jag leka med Angie och Pinsi. Cp-gänget är på G med andra ord, minus Hannah då rå.






Big love. / Emma

Kommentarer

Postat av: Heddi

Publicerad 2011-04-24 17:46:45

Älskar dig! Saknar dig! I sommar då jäklar. Premiäråkte båten idag, den lilla alltså, helt underbart! Snart så sitter vi i den med ett glas vin igen, som om senaste gången var igår. Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela