bigcitylife

Friday

Publicerad 2010-10-16 02:05:12 i Allmänt,

Sov dåligt inatt, därmed en tuff dag i skolan. Stressa som faaaan under lunchen, vilket har gjort att det nu känns som jag har en stor rå potatis liggandes i magsäcken. "Gänget" bestämde sig för sushi, det tog hundra år innan vi fick maten och när vi väl fick den hade vi endast 5 min kvar av lunchrasten, och för sent till lektionen kommer man bara inte här. Det är inte som i Sverige. De skriver upp exakta minuter om man är sen, sen i slutet av hela kursen lägger de på missade timmar/minuter/dagar u name it så man får ta sin examen senare än vad som var sagt. Det vill jag inte, så det blev att slänga i sig sushirullarna. När jag sedan skulle hem och stod och väntade på mitt tåg känner jag mig helt slow igen, och hoppar på första bästa utan att tänka mig för. SÅ jävla klantig som tog tunnelbanan mot Newport och inte Hoboken.

Under eftermiddagen blev jag pigg igen då vi äntligen fick vara praktiska. Make-up time. Det är så sjukt roliga sminkningar vi får lära oss. Sierra gjorde en KLOCKREN sotning på mig, är kolsvart på ett snyggt sätt. Bilderna visar inte hennes sminkning rättvisa men hon fick högsta betyg av läraren. De på tunnelbanan kollade konstigt på mig dock. Där står jag i kostym, knut och en rockig svart sotning. Imorrn kommer bli en bra dag, och jag längtar redan tills jag öppnar första ölen. För ögonblicket saknar jag Lindsey..



Nu ska jag mysa. Fan vad jag älskar det.

Big love. // Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela