bigcitylife

Hundra år senare

Publicerad 2011-10-29 22:27:18 i Allmänt,

Vad sämst jag är. Vad hände liksom? Älskar ju att skriva av mig bloggen, men torkan drog fasen ut. Jaha vad har hänt sen sist då? Sen jag var på Berns med andra ord, vilket nästan är 2 månader sedan.. Nollningen var då i full gång, kämpade på med skolan och med min engelska literaturbok Mintzberg och tyckte livet som universitetsstudent var allmänt svår. Högt tempo, täta tentor och ett jävla hets. Det är det fortfarande i och för sig men lägemheten är nu inte längre en byggarbetsplats utan ett hem, mitt, ett förbannat hemtrevligt sådant. Den är sådär perfekt, nästan så att jag är rädd att jag ska bli ännu mer kär i den och inte kommer vilja flytta tillbaka til New York. Fast det lär inte hända, haha ofta.

Blev en snabb hemvisit i Linkan över helgen. Jobb på högskoleprovet och tentaplugg för hela slanten. På torsdag tentar jag av redovisningen och ångesten växer med timmarna ska jag säga er. Men några timmar senare åker jag ju till världens bästa stad, åker hem känns det som, hem till the big apple. Ska shoppa mig pank, hänga med vänner, dricka chai på Starbucks, festa med alla promoter och vara som ett lim på vänner och P.

Kan ju tillägga att det första stoppet under min vecka i Nyc blir Zackys för att spendera pengar på lite Campbell skor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela